علل شکاک بودن همسر و راه درمان آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشکلات زناشویی و راه حل آن و آدرس zanashoeiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 13
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 82
:: بازدید سال : 233
:: بازدید کلی : 978

RSS

Powered By
loxblog.Com

پرسش و پاسخ مشکلات زناشویی و حل آسیب های رابطه ای

علل شکاک بودن همسر و راه درمان آن
جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 13:0 | بازدید : 163 | نوشته ‌شده به دست مشاور | ( نظرات )

فقط کافی است به هر دلیلی چند دقیقه دیرتر به منزل برسید یا یک لبخند ساده به دیگری بزنید، می‌دانید که وقتی به خانه برگردید یک دعوا و درگیری مفصل در انتظار شماست.  اگر همسری شکاک دارید یا خودتان شکاک هستید و شک به همسر دارید یا قصد ازدواج دارید، این مطلب را بخوانید.

شکاک بودن

دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه‌ای و به‌ خصوص در زندگی مشترک ، اعتماد و احترام است‌ و اگر هرکدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملاً از بین برود. در حقیقت این دو ،خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آنها عبور کرد. به محض اینکه بی‌اعتمادی در رابطه‌ای به‌ وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود. شک به همسر از آن چیزهایی است که می‌تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد و به‌ تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک را به جهنمی تبدیل کند. هر‌کدام از ما دست کم یکبار در زندگی شک را تجربه کرده‌ایم ولی شک در هیچ کجا مثل زندگی مشترک و شک به همسر نمی‌تواند مخرب باشد.

 

روش های برخورد با فرد شکاک

 

 

نحوه برخورد با فرد شکاک

یکی از فراوان ترین دلایل طلاق بی اعتمادی نسبت به همسر خود است. پس سعی کنید شکاکیت را از رابطه ی خود دور کنید.

  • زمانی که احساس کردید همسرتان به شما مشکوک است و صحبت هایش شما را آزار می دهد در این هنگام  توصیه ی ما به شما این است که سریعا واکنش تند نشان ندهید سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با آرامی و خونسردی به صحبت هایش گوش دهید. توجه کنید که اگر به گفته هایش حساسیت نشان دهید او مشکوک تر شده و اوضاع وخیم تر می شود. صبر کنید پس از اینکه تمام صحبت هایش را شنیدید نظر خودتان را بیان کنید.
  • به این فکر کنید که ریشه ی بدگمانی همسرتان چیست. اگر ناشی از بیماری روانی بدگمانی نباشد فقط با استفاده از کمی ذکاوت می توانید مشکل را برطرف کنید. مثلا اگر نسبت به تماس تلفنی حساس است سعی کنید هر زمان که با شما تماس گرفت پاسخ او را دهید. یا اگر در مورد اینکه کجا باشید حساس است می توانید برنامه ی روزانه ی خود را به او شرح دهید. به هیچ عنوان از اینکه همه چیز را به همسر خود توضیح دهید نگران نباشید زیرا با این کار ریشه ی اعتماد را در رابطه ی خود قوی می کنید.
  • با همسر خود درد و دل کنید و از او بخواهید در رابطه با طرز تفکرش با شما صحبت کند.
  • به همسرتان اطمینان خاطر دهید که او را دوست دارید و تحت هیچ شرایطی او را تنها نمی گذارید.
  • در نهایت اگر تصور می کنید که همسر شما بسیار شکاک است و با این موارد نمی توانید حساسیت او را برطرف کنید سعی کنید او را نزد روانشناس متخصص ببرید تا درمان شود.

به سوالات همسرتان در آرامش پاسخ بدهید

وقتی همسرتان باز هم سوالات ناراحت کننده از شما می‌پرسد و می‌خواهد که به او درباره اینکه چرا دیر به خانه آمده‌اید یا با چه کسی پشت تلفن صحبت می‌کردید، جواب بدید، حالت تدافعی به خود نگیرید. در آرامش به سوالات او پاسخ بدهید و از به کار بردن جملاتی مثل: «وای! خواهش می‌کنم دوباره شروع نکن...» پرهیز کنید. چنین جملاتی فقط باعث می‌شود که همسرتان بیشتر به شما شک کند. در این مواقع گوش شنوای همسرتان باشید و در اجازه دهید همه ناراحتی‌هایش را بیان کند و بعد شما حرف‌هایتان را بزنید.

همسرتان را با خود همراه کنید

اگر در نیمه شب به تلفنتان جواب می‌دهید یا در ساعات نامتعارف از خانه بیرون بروید، مطمئن باشید که باعث ایجاد شک در همسرتان می‌شوید. در این مواقع به او حق بدهید که احساس کند زندگی‌اش در خطر است. بهتر است که حتما برایش دلایل کارتان توضیح دهید و حتی او را با خودتان همراه ببرید. اجازه ندهید شکاف میان شما و همسرتان زیاد شود و به زندگی مشترک‌تان لطمه بزند.

برای همسرتان در دسترس باشید

یکی از دلایلی که می‌تواند احساسات همسر شکاک‌تان را بیشتر کند، در دسترس نبودن است. سعی کنید همیشه برای همسرتان در دسترس باشید و جواب تلفن‌هایشان را بدهید. اگر قرار است در شرکت بیشتر بمانید یا به هر دلیلی دیرتر به خانه بروید، همسرتان را در جریان امور قرار بدهید. در جریان بودن خیلی مهم است. یادتان باشد که شما باید همیشه همسرتان را در جریان برنامه روزانه خود قرار دهید.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: